Sprzedaż produktów i usług oferowanych przez firmę jest ostatecznym celem wszelkich działań marketingowych podejmowanych przez przedsiębiorstwo. Monitorowanie zrealizowanej sprzedaży pozwala odkryć prawa nią rządzące i modelować procesy sprzedaży. Wsparciem tego typu poczynań jest analiza marketingowa sprzedaży, w której można wykorzystać składnik systemu
GMSoft System analiz graficznych i tabelarycznych. Punktem wyjścia analizy sprzedaży jest zebranie odpowiednich danych. Źródłowe dane gromadzone są przez program magazynowy
GMStock i uzyskiwane są z poszczególnych jednostek magazynowych wchodzących w skład sieci. Analizowane dane przez program mają najczęściej charakter zbiorów, w których sprzedaż łączona jest z innymi cechami, takimi jak czas, miejsce, typ produktu itp. Uzyskane dane ulegają przetworzeniu i organizacji, tworząc informację wykorzystywaną w marketingowej analizie sprzedaży. Informacje te dotyczą struktury sprzedaży, jej dynamiki i uwarunkowań, stwarzając podstawę do zbudowania prognozy sprzedaży.